15 March: At the Niagara Falls on a chilly day!

16 maart 2019 - Niagara Falls, Canada

Vandaag stonden we weer vroeg op omdat we om 8:30 de trein naar de Niagara Falls moesten nemen! We gingen rond 7:30 naar het Union station en we stonden in de rij vlakbij spoor 16. Deze rij was zo lang dat we niet duidelijk zagen of dit wel de rij was voor Niagara Falls. Zoals je al ziet aankomen, stonden we in de verkeerde rij (deze ging namelijk naar Ottawa) en kwam ik er net op tijd achter omdat ik het aan iemand vroeg. We kwamen toen net op tijd voor de trein naar Niagara Falls en het duurde twee uur tot we aankwamen. Het treinstation was in de middle of nowhere dus we vroegen hoe we bij de Niagara Falls konden komen. We konden 30 minuten lopen of de bus nemen voor zeven minuutjes. We liepen direct naar het busstation waar we folders met een kaart van de Niagars Falls verzamelden en onbeperkte buskaarten haalden voor maar 8 CAD, best goedkoop!
De bus kwam om het half uur dus we namen de eerste naar de Niagara Falls en de buschauffeur was een energieke en enthousiaste vrouw! Bij elke stop vertelde ze met een leuk verhaaltje wat je kon doen waar ze altijd wat humor in gebruikte, erg amuserend!
Toen we de straat uitreden zagen we de watervallen al en het was zo vet! Bij de laatste stop werden we gezet bij de Table Rock Welcome Centre waar de Horse Shoe Waterfall was. Het was best fris met de sterke wind maar dit weerhield ons niet! We maakten super veel foto's en we als we het te koud hadden, dan gingen we in de Table Rock Welcome Centre om even op te warmen!
Ik had vorige week bij Maria een gratis koffie gewonnen dus bij de Table Rock Welcome Centre haalden we een Latte Vanilla om nog sneller op te warmen. :P
We zijn toen verder gelopen naar de American Falls en de Breidal Veil Falls en die water gedeeltelijk bedekt met ijs! In de folders van het busstation stonden ook leuke feiten zoals dat elke seconde zoveel water valt van de Niagara Falls dat het 15000 badkuipen kan vullen! Ongelofelijk veel water dus!
Nadat we onze SD-kaarten helemaal gevuld hadden met foto's van de Falls, gingen we naar de souvenir shop en hebben we nu ècht de laatste spullen gehaald en gaan we niks meer kopen qua souvenirs. Ik heb ook een kaart gekocht voor de Deboer familie wat een leuke verassing voor hen zal zijn!
We zijn toen de heuvel op gaan lopen en bij Papa John's gegeten. We zijn toen door de Clifton Hill gegaan wat van zichzelf al een attractiepark is met een reuzenrad, een kartbaan, minigolfbaan, bowlingbaan en nog veel meer! We zijn toen weer richting de Falls gegaan en we wachten op de bus bij de Greenline want die bracht ons weer terug naar het treinstation! We waren hier niet 100% zeker van dus we hoopten eerder dat het ons er daar uiteindelijk zou brengen.
We checkten in bij de bus en het bracht ons naar Queen St. District waar het treinstation was! We hebben daar toen even gewacht en we namen de trein die net terug kwam van New York!
Toen we weer terug waren in Downtown Toronto om 19:40 hebben we boodschappen gedaan bij Longo's voor Eduardo en Rick en hebben we buiten een stukje gezien van de ijshockey wedstrijd van Philadelphia Flyers tegen Toronto Maple Leafs! Toen we thuis waren hebben we deze wedstrijd afgekeken en hadden de Maple Leafs met 6-7 gewonnen! Ze speelden in het groen omdat het bijna St. Patricks Day is wat ons eerst verwarde omdat ze normaal blauw dragen als ze spelen. Eduardo vertelde ook, als ze winnen, dat de supporters dan heel veel gaan toeteren als ze wegreden van de wedstrijd maar jammer genoeg deden ze dit niet na de wedstrijd. We zijn vroeg gaan slapen omdat we morgen alles gaan inpakken en de trein pakken naar het vliegveld omdat we morgen terug zullen vliegen naar Nederland.....

1. Coby.willemse:
    16 maart 2019
    Het was een feestje om erbij te zijn. Love you