12 March: the trip to Ottawa and staying in Montréal!

14 maart 2019 - Ottawa, Canada

Vanochtend stonden we vroeg op zodat we zeker wisten dat we de bus zouden halen! We hadden ons brood klaargemaakt en natuurlijk sneed ik in mijn eigen duim wat weer even onhandig was op de vroege morgen. Het was heel fijn dat we maandag al naar het busstation gelopen waren want nu wisten we zeker waar we moesten zijn! Toen we aankwamen stond er op de borden dat de mensen die naar Ottawa gingen op de rode stoelen moesten zitten. Een half uur voordat we vertrokken werden onze tickets binnen bij de stoelen gecheckt en voor de bus. We mochten overal in de bus zitten wat fijn was maar jammer genoeg hadden we geen stopcontacten dus moesten we zuinig doen met de batterij van onze mobiel. Na vijf uur gereden te hebben kwamen we eindelijk aan in Ottawa. Toen we binnenkwamen zochten we gelijk een kaart van Ottawa en wat flyers zodat we precies wisten waar we naartoe moesten gaan. Nadat we al het papierwerk hadden verzamelt van Ottawa gingen we naar de balie en vroegen we het één en ander. Hij liet zien waar we waren op de kaart, vertelde dat we een halfuur van tevoren bij de bus moesten zijn en dat we bij vertrekdeur 3 moesten zijn.
Het Parlementshuis was makkelijk te vinden: We moesten de hoek om op Kent street en deze straat aflopen want daar was het al! We hebben foto's gemaakt van de grote binnenplaats met de gebouwen die eromheen stonden en we liepen ook achter de Parlementshuis waar het uitzicht was om de rivier wat heel mooi was met de zon! Natuurlijk hadden we ook een panorama gemaakt. Het was best koud waardoor we snel foto's maakten en weer snel de wanten aandeden!
Het was al middag en we gingen dus even wat eten bij de Subway die we pas vonden na het op te zoeken op de screen daar. Na 16u hadden we alles al een beetje gezien en liepen we terug naar de greyhound busstation. We waren er veel te vroeg dus we gingen alvast bij de vertrekhal zitten. We moesten dus 2 uur wachten tot we eindelijk weggingen maar de buschauffeur vroeg of we de bus wilden nemen die over 10 minuten vertrok naar Montréal. Maar natuurlijk! We vertrokken met een bus die eerder naar Montréal ging dus om 17:00 vertrokken we naar Montréal i.p.v. 19:00! Gelukkig zaten er wel stopcontacten in deze bus en konden we onze telefoons laden na het overmatige gebruik door het foto's maken.
Toen we aankwamen zochten we gelijk naar een kaart van Montréal en vroegen we weer waar we waren. We gingen verblijven in een Airbnb appartement dus die zochten we als eerste op de kaart. Nadat iemand ons hielp met de richtingen zijn we op pad gegaan met de kaart van Montréal in onze handen. Bij bijna elke straat checkten we of we goed liepen omdat je zo fout kunt lopen!
En toen stonden we voor de flat van het appartement en toen begon de pret pas. We moesten met zijn beschrijving erachter komen hoe we binnen moesten komen. We moesten eerst naar zijn appartement bellen met de flattelefoon waardoor de deur openging. Daarna moesten we naar verdieping P van Penthouse! We deden dit allemaal en we stonden zo voor PH-3, zijn appartement! Met aarzeling pakten we de deurknop vast en de deur ging open! En zoals beloofd kregen we handdoeken, lag de sleutel op de tafel en had hij ook allemaal flyers en kaarten van Montréal erop gelegd! Het eerste wat we deden was dat we keken naar het uitzicht wat echt heel mooi was met al die verlichting! We hadden toen natuurlijk een panorama gemaakt en gingen we alles uitstippelen voor de volgende dag in Montréal! Nu zullen we niks missen en is de kans kleiner dat we verdwaald raken.