27 February: another day off with lots of fun!

27 februari 2019 - Hamilton, Canada

Nou vandaag werd ik weer vroeg wakker en maakte ik me klaar voor school! Ofja, eigenlijk voor een vrije dag want, zoals ze al voorspelden, is de schooldag afgelast door de sneeuw…. Ik heb toen rustig met de kinderen gespeeld en samen gekleurd wat ik serieus best leuk vond! We hebben toen bagels gegeten als ontbijt en samen uit de bijbel gelezen. Ik wilde vandaag eigenlijk een sneeuwpop maken maar dat kan blijkbaar niet: sneeuw blijft poederig en plakt niet wanneer het vriest…. Ik heb toen Maria geholpen door het hele huis te stofzuigen en met de kinderen te spelen zodat ze een dutje kon doen. We gingen toen naar de Tifanny Falls waar het spek en spekglad was! Er lag wel sneeuw maar daaronder, op het pad, lag een laag ijs waardoor we constant uitgleden maar ik wilde zo graag naar die waterval gaan! Maria die wilde niet met de kinderen gaan omdat zij anders zo het koude water in zouden glijden…. Ze vond het wel goed als ik wilde gaan en er waren drie meiden van de Filistijnen die daar toevallig ook waren dus we gingen samen de tocht maken. Ik heb hen voornamelijk geholpen zodat zij niet weggleden en we zongen samen ‘I’ll make a man out of you’ en ‘Can I have this dance’. Die meiden waren echt gezellig om mee te lopen! We gleden voornamelijk niet uit omdat we boom voor boom vasthielden waardoor we niet weg konden glijden. Uiteindelijk waren we bij de waterval aangekomen waar een man was die dus toevallig ook Nederlands was! Hij was daar omdat die in Vancouver werkte en hij bezocht zijn broer in Toronto. Ik heb even met hem gekletst en daarna ging ik terug naar de auto omdat we naar Walmart gingen om Mary Poppins te kopen. Ze wilt die film kopen omdat ze volgende maand met de familie (als verassing) naar Mary Poppins twee gaan! We hebben toen de film samen gekeken en onze nagels gelakt. (als je niks te doen hebt, moet je wat toch?) Fynn was een beetje aan het dansen dus Maria had wat liedjes opgezet die ik ook kende! Hier heb ik toen samen met de kids op gedanst en we gingen samen meezingen met de liedjes. :) Na het avondeten hebben we op de sneeuwscooter rondgereden, super vet! Nu voelde ik pas echt hoe koud het buiten was door al die wind in mijn gezicht! Vanavond ga ik weer vroeg slapen zodat ik morgen fris en fruitig ben voor mijn tweede schooldag! (als hij doorgaat dan)