3 March: making more and more friends in church!

3 maart 2019 - Hamilton, Canada

Vandaag stonden we weer vroeg op voor de kerk en de dienst ging over Mattheüs die eerst ‘Levi’ heette. Hij vertelde nadrukkelijk in deze preek dat Jezus niet voor de rechtvaardigen kwam maar juist voor de zondaren! Je hoeft voor God dus niet perfect te zijn, hij wilt er voor iedereen zijn. Jezus wilt voor de zieken zorgen, de geestelijke zieke mensen. Een huisarts kan je beter maken maar Jezus kan je een nieuw hart geven voor het leven! We vierden ook het avondmaal en we vierden het hetzelfde als we het in Nederland altijd doen.
Na de dienst heb ik weer met mevrouw Schuit gepraat en ze was weer zo lief en aardig. Ze is laatst 92 jaar geworden en ze functioneert nog perfect, indrukwekkend en mooi! Vandaag kende ik ook meer mensen en ook van school! Ik heb nu ook meer gepraat met Abigail, ze is de oudste van 11 kinderen, en ze is 17 jaar! We hebben nummers uitgewisseld en lekke veel gekletst. Ik kon het goed met der vinden dus misschien houden we wel contact!
In de middag ben ik gaan kleuren en heb ik spelletjes gespeeld met Zoë en Emma. Op de achtergrond hadden we de liedjes van Elly en Rickert op dus zongen we natuurlijk goed mee!
Eerst zouden we naar de kerk van Taylor en Ryan gaan maar ineens moesten we haasten omdat we toch nog naar de Dundas kerk gingen wat ik niet erg vond omdat ik graag Abigail nog wilde spreken en haar familie.
Na de dienst heb ik dus even met de deBoer familie gepraat en nadat we thuis omgekleed hadden, gingen we naar Taylor en Ryan. Daar hebben we hamburgers gegeten en heb ik met Zoë in de fotoalbums van hen gekeken. Het waren er best veel en ze waren best vet! Jordyn en Taylor hebben een hele rondreis door Europa gemaakt en daar een fotoalbum van gemaakt wat leuk gedaan was. Onderweg zeiden ze dat ik echt eens daarheen moet komen in de zomer dus ik ben aan het overdenken om hierna terug te komen naar Canada om iedereen weer te zien en voornamelijk de mensen in de kerk! Na bij Taylor en Ryan geweest te zijn met heel de familie, zijn we naar huis gegaan en ben ik naar bed gegaan.
Morgen hebben we weer school en zal ik bij wiskunde observeren en de presentatie houden bij kindergarten, bij Zoë in de klas dus!

1. Jeanet van der Wal:
    4 maart 2019
    Lekker bezig Miranda!
    Ik volg je blogs hoor :)