4 March: Loving kindergarten and preparing my first class!

4 maart 2019 - Hamilton, Canada

Vandaag ging ik weer met de bus naar school en was de bus ietsjes later waardoor ik het echt koud had omdat ik zolang buiten had gewacht in -17 met een jurkje en een jas.
Toen ik op school was zeiden wat leraren dat de chapel was voor de middelbare school. De eerste dag van de maand hebben ze een soort van ‘maandopening’ met een dominee en vandaag was het een dominee uit Nederland die twee jaar geleden hierheen verhuist was! Ik heb dus even met hem gepraat voordat hij de dienst gaf. De dienst ging over Lucas 18. Het ging erover dat de farizeeër zich te hoog prees over hoe goed hij wel niet leefde en over een normale burger die meer nederig was over zichzelf. De burger zal eerder worden vergeven dan de farizeeër omdat de burger echt berouw toont over zijn zonden want bij God gaat het er niet om wie de beste is. Als je hart maar laat zien dat je voor God wilt leven en je berouw hebt over je zonden, mag je altijd bij God komen!
Hierna in de docentenkamer kwam ik Wilma tegen en hebben we gekletst over dit weekend. Ze nodigde me uit om bij haar thuis te eten met haar dochter op donderdag! Hiervoor zal ik jammer genoeg wel vroeger moeten weggaan van school waardoor mijn laatste busreis dus op de donderdagochtend zal zijn…. Ik wilde graag met de bus gaan omdat ik het zo goed met iedereen vind en ik dit zeker zal missen…… Ik heb vandaag met Mr. Naves een gesprek gehad over hoe het schoolbeleid en de regeling in de school wat best leerzaam was! Ze hebben dus een curriculum over hoe ze hun vak kunnen aanpakken op een christelijke manier wat ik vet vind! En als ze docenten uitschelden, dan worden ze onmiddellijk geschorst voor drie dagen wat goed is omdat je docenten met respect moet behandelen omdat zij ook respectvol met jou omgaan. Ik heb toen bij de kindergarten (5-6 jaar) de verkorte presentatie over Nederland gegeven wat ze geweldig vonden! Ik heb veel plaatjes laten zien en alles rustig vertelt door alles ook aan te wijzen. Achteraf heb ik ook dingen gevraagd en ze wisten allemaal de antwoorden wat leuk was! In de pauze sprak ik met een docent en ja, ik heb nu de negende presentatie voor deze week in grade 1! In de middag heb ik met Jason Keuning en ik zal deze week mijn eerste les geven van wiskunde! Ik zal morgen van 12:50am-2:00pm lesgeven bij de 9th grade en daar de stof van vorig jaar opfrissen. Het is wordt ‘math’ genoemd maar de voorkennis gaat over breuken, oppervlakte, omtrek en over negatieve getallen dus eigenlijk rekenen! Hij gaf mij het werkblad dus dat moet helemaal goedkomen! Vanmiddag kwam ik ook weer Brian Kemper tegen, de directeur van de school. Hij checkte even hoe het met mij ging en hij was blij dat alles zo goed verliep! Hij vertelde ook over de vergadering van morgen over het programma van volgend jaar. In deze vergadering zullen ze het nieuwe ‘Theme’ beslissen, de ‘mission and vision’ van volgend jaar opschrijven en de ‘core values’ voor het komende schooljaar bespreken. Deze vergadering zal aan het einde van de dag plaatsvinden tot 4:00 pm dus ik heb aan Dorothy gevraagd of ze mij thuis kon brengen wat ze graag wilde doen!
Toen we thuis waren hebben we snel een bord gehaald voor Emma’s teahouse presentation en hebben we lekker spaghetti gegeten! ’s Avonds heb ik samen met Brad en Emily gekeken naar wat foto’s van haar en der broers en ook hoe zij hun eigen huis helemaal opgeknapt hebben. Best indrukwekkend want ze hebben heel de buitenkant zelf moeten restaureren! We hebben toen de eerste helft gekeken van de film ‘Zion’ dus we zullen morgen de rest van de film kijken maar tot nu toe, is het een mooi verhaal dus ik ben benieuwd. Nu genoeg slapen zodat ik genoeg energie heb voor mijn presentaties en mijn eerste les op een Canadese school!