5 March: First class and even more will follow!

5 maart 2019 - Hamilton, Canada

Vandaag gaf ik om 9:45 een presentatie aan de 7th grade en dit ging erg goed! Desondanks het feit dat ze een drukke klas waren met wat brutale kinderen, heb ik ervoor kunnen zorgen dat ze goed meededen en aandachtig gingen luisteren! Ze hadden ook zo goed luistert dat ze alle antwoorden wisten op mijn vragen na de presentatie over de presentatie zelf wat natuurlijk een goed teken is! Hierna heb ik met Mr. Bolle gekeken welke les ik kan geven bij zijn klas en dit zal over het delen van exponenten gaan! Ik zal dit dus goed voorbereiden en de wiskundige namen in het Engels leren. Ik heb toen een presentatie gegeven bij de 6th grade wat ook goed ging! Ze hadden veel vragen gesteld en iemand kende zelfs Ajax (wat natuurlijk geen goed teken is) dus ik was verrast! Deze klas wist ook veel waardoor ze nog meer geconcentreerd waren! Ze vonden ook allemaal het filmpje van ‘America first, Netherlands second’ leuk! Na deze presentatie vroeg Brian Kemper of ik een les wilde overnemen samen met Ashley Dejong omdat een docent er niet zal zijn. Ik heb natuurlijk ‘ja’ gezegd en ik zal dus op donderdag een les geven over wortels aan de 8th grade, super leuk! Na dit gesprek ben ik naar mijn lokaal gegaan waar ik mijn eerste les ging geven van wiskunde en dat ging niet zoals gepland. Ik wist de normale werkwoorden van delen en vermenigvuldigen maar daarnaast was mijn kennis nul komma nul. Dus ik kon alle antwoorden geven door het op te schrijven maar met het uitleggen ging het niet vlekkeloos waar ik weer geleerd van heb! Ik zal de volgende keer meer met meer zelfvertrouwen alles uitleggen en voor mezelf meer makkelijk woorden gebruiken zodat het beter zal gaan. Na deze les heb ik weer een presentatie gegeven aan grade 4 en dit ging ook weer goed! Ze genoten van de presentatie en ze waren heel erg nieuwsgierig naar de informatie over Nederland! Dit was ook heel leuk om te zien! In de middag heb ik de vergadering bijgewoond waar ze de vision en mission van de school. Het was leuk om dit bij te wonen omdat ik geleerd heb dat je beter veel kunt uitproberen dan helemaal niks omdat de school zich steeds meer ontwikkelt! Jij moet ook blijven ontwikkelen en niet steeds dezelfde manieren gebruiken om je stof te geven want dit kan ook zelfs de verkeerde manier zijn voor sommige leerlingen! Ik ben toen thuisgebracht door Dorothy en in de auto hebben we het over het geloof gehad wat ik best vet vond! Wat wel raar is aan der auto is dat iemand is een keer der auto heeft beschadigt zonder het te zeggen waardoor je moeilijk de deur kan openen bij de bijrijderskant. Hierdoor voelt het net alsof je de deur eruit trekt en de gehele auto sloopt maar dit was niet het geval. Hier schrok ik een beetje van want ik dacht: ‘owhnee, heb ik weer wat gesloopt, great. ’s Avonds heb ik de film ‘Lion’ gekeken en daarna ben ik lekker naar bed gegaan.