7 March: My very last day at RCS......

7 maart 2019 - Hamilton, Canada

Vandaag heb ik het eindformulier laten invullen door Alfonso d’Amore, mijn begeleider hier op school. Hij schreef op: ‘Friendly, diligent and professional. Miranda worked hard to understand how to best adapt her skills to our school system, with a remarkable success! She could work for us!’ Ik was heel dankbaar dat hij dit over mij schreef op mijn formulier over mijn stage. Ik ben zo blij dat ik een goede houding heb kunnen laten zien en dat ze net zoveel van mijn aanwezigheid hebben genoten als ik! Vandaag zal ik in de pauze bij de leerlingen zijn van de basisschool en met hen meegaan in de pauze! Hierdoor zie ik hen nog voor de laatste keer omdat ik er niet bij zal zijn op de bus…. Vandaag werd ook omgeroepen in de school dat het vandaag mijn laatste dag was op deze school en dat ze hopen dat ik een goede tijd zal hebben in Nederland! Ik heb op het schoolbord in de docentenkamer natuurlijk een berichtje achtergelaten:
Dear RCS Copetown’s teachers,
I want to thank yo uso much fort his internship!
Thank you got the lovely conversations, the laughter, advice and unforgettable memories! It was even better than I could have ever imagined!!
You guys are a true blessing,
Miranda Willemse.
Veel mensen lazen mijn bericht en ze zeiden dat ze er ook erg van genoten hebben! Ze vonden me goed passen bij de school en ze hopen zo erg dat ik terugkom! Vandaag hadden de meeste klassen niet veel te bespreken dus daardoor kon ik makkelijk leerlingen interviewen voor mijn onderzoek.
In de pauze ben ik gaan sleeën met de kinderen van de heuvel af en dit was echt super leuk! Ze wilden allemaal van de heuvel sleeën wat ik niet erg vond dus ik heb met ongeveer iedereen naar beneden gesleed. Na deze pauze heb ik afscheid genomen van de leerlingen van de bus en waar ik goed mee omging. Door dit afscheid kreeg ik even een goede brok in mijn keel en moest ik sterk blijven… Ze zeiden dat ze me echt gaan missen en dat ze echt heel erg genoten hebben van deze laatste twee weekjes! Ik heb het nummer van Abigail dus ik ga contact met haar houden!
Na de pauze ben ik naar Brian Kemper’s kantoor gegaan. Ik heb hem toen bedankt voor deze geweldige stage en dat hij mij toeliet op zijn school. Hij zei dat hij eigenlijk mij moest bedanken voor het opvrolijken van de school, voor de gezelligheid in de docentenkamer, voor mijn openheid en mijn vriendelijke uitstraling! Hij zei ook dat als ik enige referenties nodig heb in de toekomst, dat ik hem zeker weten op de lijst mag zetten omdat de school van mijn aanwezigheid genoten heeft!
Na dit gesprek heb ik grade 8 wiskunde gegeven over ‘square roots’ en dit ging als gesmeerd. Ik heb het kunnen uitleggen door eerst een introductie te geven over de stof en toen het uit te leggen wat de nieuwe stof is. Ik had gezag in de klas, ze deden goed mee, ik heb hen mee laten denken en bij het maken van het werk erbij gehouden.
Na deze les heb ik spullen ingepakt en nog voor de laatste keer gepraat met docenten en EA’s op school. Ze vonden dat het voelde dat ze me echt veel langer kenden dan 2 weken omdat we zo’n goede tijd hadden gehad samen! Ik ging toen nog naar Dorothy haar kantoor maar die was er jammer genoeg niet dus die heb ik niet gedag kunnen zeggen….
Toen ben ik met Wilma naar haar huis gegaan en heb ik bij haar thuis avond gegeten. Vandaag was de verjaardag van haar man en de vader en moeder van Jerry (man van Wilma) Nicolas, Sarah en de kids waren er. We hebben van het avondeten genoten en ’s avonds ben ik naar huis gebracht door Wilma. Ik heb der natuurlijk weer super veel bedankt voor deze buitenlandse stage en vertelt als zij er niet geweest was, dat ik nooit zo’n leuke stage had kunnen vinden!
Thuis heb ik nog met Brad en Maria gezeten en samen gekletst over onze dag. Zoë haar tand is er eindelijk uit was echt heeeel lang duurde dus ik ga morgen even kijken hoe het met der is! Ik heb vanavond ook al veel ingepakt omdat ik zaterdag hier weg moet…… Ik had vanavond wel met Abigail geappt en misschien zie ik hen morgen dus wie weet kan ik hen dan nog voor het laatst zien!