11 March: The CN Tower and City halls!

12 maart 2019 - Toronto, Canada

Vandaag hebben we weer lekker uitgeslapen en lekker muesli gegeten met yoghurt. Tijdens het ontbijt bespraken we wat we precies gingen doen: We zouden eerst met zijn tweeën naar de CN Tower gaan, dan met zijn allen naar de Town Hall en het busstation van Toronto zodat we het alvast wisten voor morgenochtend!
Eduardo liep met ons mee naar de CN Tower en hij maakte een foto van ons met de canada-sign. Bij de CN Tower wilden we de combinatieticket halen: naar Ripley's Aquarium en de CN Tower voor maar 58 CAD per persoon! Maaaaar deze tickets kon je blijkbaar alleen online kopen dus we zijn even buiten de rij gaan staan en we bestelden de tickets op Eduardo zijn telefoon. Voor we het wisten, hadden we de tickets voor het aquarium en de tower en gingen we naar boven! Eerst gingen we door de hal met de eland, de souvenirs en toen kwamen we bij de lift. We gingen samen met een tourguide in de lift en toen we naar boven gingen, zag je gelijk Toronto! In de lift hadden ze glazen deuren aan de voorkant waardoor we al een beetje gewend konden raken aan de hoogte. Toen we boven kwamen was het adembenemend! Het was de perfecte dag om de Tower in te gaan! Het was allemaal zo helder en we konden heel Toronto zien! Ten eerste gingen we Eduardo en Rick's appartement zoeken en maakten we er een foto van. Hierna hebben we veel foto's gemaakt van elkaar, van anderen, maakten andere medewerkers van ons foto's en maakten we veel panorama's! Het zonnetje scheen en er was geen wolkje te bekennen dus het was een perfecte dag om de Tower in te gaan! Op het einde gingen we natuurlijk naar de glazenvloer..... Hier was ik vroeger ook op geweest en ik heb erge hoogtevrees maarja, ik had het aan Eduardo beloofd dat ik een foto zou maken dat ik erop zat/lag. Dus we liepen naar de glazenvloer en het was nog hoger dan we dachten.... Maar het moment dat ik er bovenop wilde staan, viel het erg mee! Ik probeerde niet te denken dat ik kon vallen, wat erg hielp! Ik heb er zelfs met mijn moeder op gesprongen! En ja, mensen keken ons aan alsof we gek waren.
Toen we weer naar beneden waren gegaan gingen we naar de souvenirwinkel en we keken hoe duur alles wel niet was... We hadden wat kaarten gekocht om naar Nederland te sturen en toen gingen we naar buiten waar Eduardo stond. We hebben toen wat foto's gemaakt met de treinen voor de CN Tower waarna we richting het busstation gingen lopen. Het duurde een tijdje tot we er waren maar nu wisten we de weg alvast voor morgen! Op de terugweg zijn we naar de nieuwe en de oude City Hall gegaan. We gingen naar binnen bij de nieuwe City Hall en we bekeken de 3d-plattegrond van Toronto van ongeveer 5 jaar geleden. Ze hebben de laatste tijd zoveel gebouwd dat ze al meer dan 12 jaar lang bezig zijn met het plaatsen van nieuwe gebouwen! Eduardo en Rick konden de CN Tower van meerdere plekken helemaal zien maar door al die nieuwe gebouwen, is er steeds minder te zien van de CN Tower op sommige plekken..... Maar veel bedrijven blijven alles vol bouwen dus er is niks tegen te doen.... Nadat we in de nieuwe City Hall waren geweest, heeft Eduardo een foto van mij en mijn moeder gemaakt met de Toronto-sign. We hebben toen lekker iets gegeten bij de A&W en hebben we wat geld opgenomen voor Ottawa en Montréal. We hebben toen thuis de kaarten geschreven en de postzegels erop geplakt zodat we ze zo snel mogelijk naar Nederland konden versturen!
Ik ben toen met Eduardo naar de dierenarts gegaan voor Tiger omdat hij misschien problemen heeft met zijn tanden..... Zijn volwassen tanden komen al terwijl zijn kindertanden nog niet eens eruit zijn waardoor alles straks verkeerd kan groeien.... We hebben toen besproken wat er allemaal mogelijk is en we zijn teruggelopen langs de havens wat er leuk uitzag! 's Avonds hebben we een sandwich gegeten met salade en hebben we bekeken waar we heen kunnen gaan in Ottawa en Montréal. We gaan vandaag vroeg slapen omdat we morgen al om 8:30 am de bus nemen! We gaan natuurlijk weer genoeg foto's maken en genieten van de reis! :)