23 February: Day of arrival!

23 februari 2019 - Hamilton, Canada

Vandaag ben ik aangekomen in Canada! Vanochtend ben ik rond 7:30 naar Schiphol gereden met mijn moeder en was ik om 8:25 bij mijn check-in balie, ruim op tijd dus! Mijn koffer was precies 23 kilo en dit was ook het maximale gewicht dus ik hoefde niks bij te betalen. Alles ging goed en voordat ik het wist was ik bij Gate G13. Mijn vlucht zou eigenlijk om 11:15 vertrekken maar om 11:15 zat ik in een van de bussen die mij naar het vliegtuig bracht dus dat betekende dat die sowieso vertraagt was. Ik zat op stoel 21C en we vertrokken na 12 uur.
Ik had helemaal geen stress: ik had geen overstap; ik had alles bij me en ik was heel erg benieuwd hoe het mij zou bevallen in Canada. Zou het erg koud zijn? Kan ik het goed vinden met de Canadezen? Zal het mij lukken om goed Engels te praten of zal ik te verlegen zijn? Ik wist het allemaal (nog) niet!
Ik kwam aan en ik heb een declarationform ingevuld waarop ik mijn persoonlijke en souvenir informatie moest invullen. Gelijk na de check kon ik mijn koffer pakken van de band en zag ik Wilma Hamstra voor de gate staan met een bord waarop stond ‘Miranda W.’! Ik ging gelijk naar der toe en we kwamen gelijk aan de praat, dit gaf mij een warm en fijn welkom!
We reden van Toronto Pearson Airport naar Hamilton waar Maria Tamminga woont en in de auto hebben we gekletst waardoor ik me meer op mijn gemak ging voelen: Ik kwam goed uit mijn woorden, we lachten samen en we hebben leuke gesprekken gehad.
Ik had blijkbaar het verkeerde huisnummer opgeschreven op de documenten maar uiteindelijk kwamen we aan bij Maria en Brad Tamminga thuis. Ik gaf Wilma de souvenirs die ik voor haar gekocht had (kaas, stroopwafels, chocola en drop) en ze was hier dankbaar voor. Het is een huis die twee verdiepingen heeft; de kelder en de centrale vloer. Iedereen heeft zijn eigen kamer en ze hebben één keuken, woonkamer en badkamer. Maria legde uit hoe alles werkt en waar alles ligt wat ik fijn vond: hierdoor heb je duidelijkheid over wat en waar alles ligt zodat ik haar niet alles hoef te vragen. Ik heb toen heel de middag met Maria en Fynn in de woonkamer gezeten en gepraat over hoe Canada is, hoe zij alles ervaart, wat haar dagelijkse bezigheden zijn en die van haar gezin. Ik heb nu meer zekerheid van wat ik kan verwachten waar ik erg blij mee ben! Fynn is zo’n leuk jongetje! Hij kan niet praten maar hij verstaat wel veel in het Engels en Nederlands! Als hij asjeblieft wilt zeggen, dan doet die dat in gebarentaal, super vet! Ze liet mijn kamer zien in de kelder en rond het avondeten kwamen Zoë, Emma en Brad thuis van de ‘Home-shop’. Ik hielp met het bereiden van het avondeten en we aten couscous met paprika, salsasaus en gehakt. Nadat we klaar waren met eten, lazen we uit de bijbel over Simson en gaf ik de souvenirs. Fynn was he-le-maal verkocht toen hij de autootjes zag, hij speelde er direct mee! De meiden ware heel erg blij met de pennen, strijkkralen en het spellen, ze wilden er zelfs al direct meer spelen! Ik had ook drop, stroopwafels en kaas meegenomen waar ze erg blij mee waren. Morgen gaan we naar de kerk en zal ik om 7:30 op moeten.

1. Rozemarijn:
    24 februari 2019