28 February: Curling fun on ice and a fight in the bus...

28 februari 2019 - Hamilton, Canada

Vandaag ben ik weer vroeg opgestaan en was het geen sneeuwvrij! Ik deed vandaag mijn sneeuwbroek niet aan omdat het de vorige keer onpraktisch was. Ik kwam buiten en Maria vroeg aan mij of ik op de thermometer wilde kijken en ik zag dat het maar -1 was, niet koud dus! Blijkbaar keek ik naar de Fahrenheit…. Het was -20 graden celsius! Het was ook zo raar want me neus viel een beetje raar; me neus vroor gewoon en dat voelde echt heeeeeel raar! We namen de bus en ik heb weer met alle leerlingen gepraat over hun ‘snowday’ en ze hadden allemaal, heel de dag, op de sneeuwscooter geweest! Alsof het een fiets is! Ze vertelden ook dat Brian Kemper (de directeur) een liedje geschreven had over de 9th snowday. Die ga ik dus even vragen of hij hem wilt sturen! Ik heb dus serieus iets moeten afspreken met de kinderen:  in de ochtend zit ik voorin en in de middag in het midden omdat alle kinderen vroegen of ik naar hen wilde zitten, echt madness! Toen we van de bus afgingen kwam ik Mr. Bolle tegen en hij vroeg of ik vandaag anders meeging met curling, bet I am! Dus ik zal na mijn observatie van zijn les mee gaan met curling! :)
Toen ik bij de docentenkamer aankwam was Brian Kemper er dus natuurlijk begon ik over zijn lied en hij gaat hem vandaag naar mij toesturen! We hebben samen gekletst en gelachen; het is zo’n aardige en spontane man, jammer dat hij weggaat! Ik ben hierna in de docentenkamer gaan zitten en toen herinnerde ik me iets: Brian Kemper gaat mij vandaag omroepen in de ochtendtoespraak! Ik heb toen de omroep opgenomen waar ik door heel de school, dus in elk klaslokaal en kamer, werd omgeroepen dat ik hier mijn ‘internship’ heb en dat ik van ‘Holland’ kom, echt zo vet! Ik zal dus niet meer mijzelf hoeven te voorstellen maar dit zal ik desondanks deze omroep doen omdat het altijd leuk is om jezelf voor te stellen. Hierna heb ik met Ms. Hamstra gepraat over de speechcontest die ze hebben. Ze helpt de kinderen hier al 13 jaar met hun toespraak dus ze is een echte ‘vocalprofessional’! Ze is ook zo’n lieve en aardige vrouw waardoor haar feedback meer als verbeterpuntjes voelen dan dat je bekritiseert wordt.
Ik ben toen gaan observeren bij Mr. Bolle maar onderweg kwam ik Alfonso D’Amore tegen… Plans have changed: ik zou eigenlijk maar één presentatie geven over Nederland maar omdat zoveel docenten ernaar benieuwd zijn, heb ik ineens ZEVEN klassen waar ik presentaties moet houden! En vier daarvan zijn morgen! Dus ik ga vanmiddag hard werken aan de twee presentaties die ik zal geven: één voor de onderbouw en de andere voor de bovenbouw. Ik heb dus geobserveerd bij de wiskundeles en Mr. Bolle legt voornamelijk uit door alles samen te berekenen dus dat zal ik ook doen wanneer ik met hen de sommen zal bespreken/maken. Ik heb de rest van de les gewerkt aan de presentatie die ik zal geven over Nederland.
Na de les heb ik mij snel omgekleed omdat we naar de curling centre gingen in Bradford! We moesten eerst schone schoenen aandoen en onder je ‘chocoladebeen’-schoen moest je plakband plakken omdat je daar voornamelijk over het ijs heen zal glijden! We hebben gerekt en gestrekt voordat we de baan op gingen waar het mega koud was! Eerst moesten we een bezem pakken en daarop leunen terwijl we ons gingen afzetten van de startblokjes van de baan. Dit ging er goed als je je maar rustig naar voren duwde en niet naar voren lanceerde. Hierna gingen we echt me de curling-attribuut schuiven die je clockwise and counterclockwise kon draaien; hierdoor kan je een ligt effect geven zodat het de juiste kan op zal draaien.
Na het oefenen hebben we een uur lang curling gedaan en ben ik samen in het team gaan spelen met wat leerlingen en we bakten er niks van maar hé, het gaat niet om het winnen, het gaat om het meedoen!
Nadat we van de curling centre vertrokken waren, gingen we een tussenstop maken bij de Wendy’s, Tim Hortens en Taco Bell! Ik bleef met een EA (educational assistant) in de bus terwijl de anderen lekker veel fastfood haalden als lunch.
Toen we terug waren heb ik even wat docenten aangesproken over de presentaties die ik zal geven en ze waren allen zo dankbaar dat ik het wilde doen! Dit geeft mij alleen maar meer een boost voor morgen en er lekker tegenaan te gaan!
Vandaag was ik gelukkig wel op tijd voor de bus die ik enigszins eerst even moest zoeken tussen al die schoolbussen.
Tijdens de rit was er een gevecht in de bus en een oudere meid achterin pakte het stel goed aan; zij was de buspatrol. Ik wilde dus serieus bijna naar achteren lopen en het meisje helpen om de jongens uit elkaar te halen maar achteraf was het goed dat ik even wachtte. Elke bus heeft blijkbaar een soort van ‘guard’ van de bus en als er iets fout gaat of uit de hand loopt, zal zij dit oplossen. Ze was best streng en duidelijk tegen die jongens maar als zo’n politieagent van de bus, moet je ook stevig in je schoenen staan. Je wordt zo’n busagent als leerling als je uitgekozen bent door de buschauffeur en dit gebeurt alleen als je volwassen en wijs genoeg hiervoor bent.
Na school hebben we lekker pizza gehaald als avondeten en gingen we weer op de sneeuwscooter! Ik had gisteren alleen op het kleine gereden maar vandaag, mocht ik op de grote van Brad! En man o man, wat een beest van een ding is dat. Als het kon, wilde ik er nooit afgaan! Hij is jammer genoeg wel beschadigd waardoor Brad hem dus morgen naar werk moet meenemen om hem te laten maken.
Na de sneeuwpret heb ik mijn presentatie voor morgen afgemaakt en ben ik helemaal ready to go! Hopelijk zal het helemaal goed gaan en zullen ze ons niet zien als mensen die op klompen lopen met kaas in onze handen!

1. Nathan Timmer:
    Gaaf verhaal Miranda!
    Heb JIJ die sneeuwscooter beschadigd?😝 haha

Klompen met kaas in onze handen haha geniaal bedacht😂💪🏼
    Love youre stories!
    veel succes morgen!
  2. Coby.willemse:
    1 maart 2019
    Wat leuk zeg, wat een mooie ervaring voor jou. Je doet het maar mooi eventjes.... Xxx mama
  3. Marleen & Teun:
    1 maart 2019
    Wat leuk! Bekende plek voor ons. Mooie tijd gewenst!!